Flytt av webbshoppar

När vi pratar om att flytta din online butik talar vi inte om förändring av webbhotell eller domännamn, utan en verklig flyttning till exempelvis en ny affärsbyggnad. När det går bra och vindsrummet verkligen inte längre erbjuder tillräckligt med utrymme för din hobby som kom ur handen är det ofta dags att leta efter ett nytt utrymme för din webbshop. Detta är ett helt annat drag än ett normalt drag, eftersom dina vanliga saker naturligtvis kommer att fortsätta. Så det är därför vi har listat de bästa tips och tricks för dig i den här artikeln. På nolltid har du det mest organiserade draget någonsin planerat. Är du redo för det?

Var ska jag börja?

När du har hittat en kommersiell fastighet är det först och främst oerhört viktigt att du lagerför hur mycket saker du faktiskt har och hur mycket utrymme du kommer att använda på fastigheten till ditt lager och vilken del som ska vara kontorslokaler. Så tänk noga över layouten på din kommersiella fastighet och tänk också på att den förblir praktisk när flera artiklar eller samlingar läggs till. När du har gjort det är det dags för interiören, försök att hitta rätt rackskåp och rack i samma storlek. Detta är mycket praktiskt om du fortsätter att växa. På så sätt kommer du i slutändan att ha ett välskött utseende i din byggnad och du kan också ta emot kunder där. Men detta fungerar också bättre för dig själv när det finns struktur. På Ikea kan du redan få poäng bra hyllenheter. Dessa är lätta att montera och i förlängningen kan du vara säker på att de kommer att vara tillgängliga! Köp alla artiklar och se till att alla är monterade före flyttdagen.

Och då?

Du har förmodligen en tydlig struktur för dig själv i ditt gamla lager, tänk på om det fortfarande är användbart om du fortsätter att växa. När du har utarbetat en plan för kampanjen är det dags att packa ditt aktuella lager. Du gör detta på grundval av din nya plan för utformningen av affärslokalerna. Se till att du packar alla föremål så att de inte kan skadas och använda rörliga lådor av god kvalitet. Lägg alltid de tyngsta artiklarna längst ner i lådorna och de lättaste ovanpå. Märk varje ruta exakt vad den innehåller och var den ska placeras i ditt nya lager. Du kan göra detta genom att använda olika färgklistermärken eller numrera rutorna, detta är användbart när du packar upp eftersom du redan kan klistra in korrekta färger eller siffror på hyllenheterna, så att flyttarna vet vad de kan / bör placera var. Det är användbart att också göra en tydlig lagerlista, så att du omedelbart kan kontrollera ditt lager från webbshoppen.

Flytten

Naturligtvis tänker du nu, ”men när jag packar allt, hur ska jag skicka alla nuvarande beställningar”? För att vara säker, informera dina kunder om att leveransen kan ta en till två dygn med exempelvis en tydlig banner i din butik, i utbyte ge dem en fin rabattkod eller presentera med sin beställning. På detta sätt blir båda parterna lyckliga! Börja packa för flytten när du har packat ner och levererat dagens paket. I slutet av eftermiddagen kan du packa och märka alla dina saker så att allt är redo för flyttarna nästa dag. Ordna en rörlig skåpbil och börja så tidigt på morgonen som möjligt så att du har hela dagen att packa upp och sätta allt på plats igen. Registrera så många familjer och vänner som möjligt för att hjälpa, många händer gör ett litet arbete och naturligtvis sparar det också kostnader under uthyrningen av flyttarna och flyttbilen. Låt alla sätta lådorna i färg och i rätt ordning i flyttbilen, så det du behöver först måste vara det sista. Om du snyggt har klistrat in rätt färger eller siffror på de platser där lådorna måste komma, har du packat upp allt på nolltid och du kommer att vara igång samma kväll.

Naturligtvis finns det mycket mer med en affärsflytt. Vi har tidigare skrivit om hur man bäst kan närma sig en kontorsflytt, kontakta oss som din flyttfirma om du har några frågor om din flyttsituation i Göteborg.